Za nami półmetek XXI festiwalu. W ostatnim lipcowym koncercie (26.07) wystąpili; Ewa SAWOSZCZUK – mistrzyni gry organowej, maestra Beata BOBIŃSKA – sopran i Janusz BOBIŃSKI – wirtuoz trąbki.
Muzyczny wieczór rozpoczęła Ewa Sawoszczuk ulubionym utworem publiczności, porywająco zagraną, wirtuozowską Toccatą i fugą d-moll J.S. Bacha. Pozostając w aurze muzyki Bacha wysłuchano melodyjnej przygrywki chorałowej Wachet aiuf, ruft uns die Stime, którą przy wtórze organów przepięknie zagrał na trąbce Janusz Bobiński W tym samym klimacie zabrzmiała pieśń Preghiera F. Durante, którą krystalicznym sopranem zaśpiewała Beata Bobińska, a organowy , delikatny akompaniament podkreślił urok tej pieśni.
Pozostając w epoce muzyki baroku wysłuchano dwóch utworów J. Stanleya; Trumpet Voluntary – na trąbce z towarzyszeniem organów zagrał J. Bobiński oraz Voluntary VII, op.7- solo na organach zagrała E. Sawoszczuk.
W wokalnej części koncertu słuchano romantycznej i lirycznej Ave Maria C. Saint-Saens’a, Sanctus współczesnego polskiego kompozytora M.D. Głucha i wzruszająco zaśpiewana Pieta Signore Stradelli. Pięknie współbrzmiący akompaniament organowy E. Sawoszczuk był tłem dla wspaniałego głosu B. Bobińskiej.
Program koncertowej, muzycznej „podróży” po epokach kończyły dwa utwory A. Piazzolli zagrane w duecie trąbka i organy. Najpierw melodyjne, delikatne i wzruszające Ave Maria, następnie zagrane z muzyczną pasją i męską dojrzałością w interpretacji Oblivion poderwało publiczność z miejsc. Owacyjne brawa na stojąco były podziękowaniem za tę muzyczną ucztę. Artyści na bis wykonali obszerny fragment Oblivion, po którym publiczność z ociąganiem opuszczała świątynię.
Piękny koncert od baroku po współczesność, zagrany po mistrzowsku.