Ciepłe, letnie wieczory nie opuszczają Świnoujścia, a miłośnicy muzyki organowej nie opuszczają koncertów organowych. Tym razem, w piątkowy wieczór festiwalowy (22.07.) przy organach Steinmeyera z 1927 roku, jakie znajdują się w kościele Chrystusa Króla, po raz pierwszy zasiadł Thomas SAUER – organista katedry św. Jadwigi i wykładowca Archidiecezjalnej Szkoły Muzyki Kościelnej, klasy gry organowej i improwizacji z Berlina,.
Maestro rozpoczął koncert Improwizacją z 2 Sonaty d-moll, op.60 Maxa REGERA. Ciekawie, kontrastowo brzmiący utwór w stylu neoklasycyzmu Brahmsa, zachwycił słuchaczy.
Jak przystało na koncert organowy, nie zabrakło kompozycji Johanna Sebastiana BACHA. Mistrz gry organowej, laureat Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku, wykonał Preludium i fugę a-moll tego wielkiego twórcy muzyki baroku. Tydzień temu słuchaliśmy tego utworu w wykonaniu młodego organisty- laureata I nagrody konkursu organowego w Poznaniu. Tym razem T. Sauer zupełnie inaczej zarejestrował organy, bo grały oboje, fagoty i basy, a momentami miało się wrażenie, że gra cała orkiestra. Wspaniała kompozycja, zagrana z radosną pasją . Lekko, klasycznie zagrał W.A. MOZARTA Serenadę nr 13 G-dur „Eine kleineNachtmusik” (w opracowaniu na organy H.Grimma). Piękna muzyka na letni ciepły wieczór była wytchnieniem po upalnym dniu. Możliwości brzmieniowe świnoujskich organów maestro wykorzystał w czteroczęściowym Offertoire a-moll francuskiego kompozytora epoki baroku J.F.DANDRIEU. Kompozycja zróżnicowana, wymagająca znakomitej techniki gry, zagrana porywająco. Festiwalowy Świnoujski Wieczór Organowy zakończył się wspaniale zagranym i owacyjnie przyjętym przez publiczność Sortie Es-dur, kompozycją L.J.A.LEFEBURE-Wely.
W podziękowaniu za tak gorące przyjęcie Thomas SAUER na bis jeszcze raz wykonał Sortie Es-dur.